Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fluid-Structure Interaction between Structural Components of Hydraulic Turbine and Fluid Flow
Havlásek, Michal ; Malenovský, Eduard (oponent) ; Vimmr, Jan (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
This doctoral thesis deals with two cases of fluid-structure interaction (FSI). The concern of the first part is to investigate the mutual interaction between the rotor of rotating machinery and fluid within the annular seals. The effect of the annular seals on the dynamic behaviour of the whole machine is described by the rotordynamic coefficients. The current models for the determination of the rotordynamic coefficients of the annular seal use many simplifications. This thesis presents five different analyses of rotordynamic coefficients of the plain annular seal of the oxidizer pump. Each of those five analyses uses a different level of simplification. The most simple analysis models only the volume of fluid within the annular seal. And the most sophisticated analysis models fluid flow within the entire pump with the eccentric rotor. The second part of this thesis defines a new method for the solution of interaction between the fluid and flexible body. This method is based on the solution of the inverse vibration problem. The direct vibration problem, which is as well known as the eigenvalue problem, uses the mass, damping and stiffness matrices, which are collectively called ''the structural matrices'', and determines in the most general case the Jordan matrix and modal matrices of right and left eigenvectors. The inverse vibration problem is used for the definition of the structural matrices based on the Jordan matrix and modal matrices of right and left eigenvectors. The inverse vibration problems can be divided into two types. If all eigenvalues and eigenvectors are known, then it is called the full problem. On contrary, if at least one mode of vibration is unknown, then it is called the partial problem. Five algorithms for the solution of the inverse vibration problem are defined in this thesis. However, two of these five algorithms are versatile, each one for one type of inverse vibration problem. The algorithm for the solution of the full problems was presented in 1979 by Otakar Daněk. The algorithms for the solution of the partial problem, which are presented in this thesis, are the very first algorithms for the solution of this type of inverse vibration problem. And the versatile algorithm for partial problems is called the algorithm for the partial problems with the selection of additional eigenvalues. The application of these two algorithms for the solution of the inverse vibration problem for the full problems and the partial problems are demonstrated on the solution of two cases of interaction between the fluid and flexible body.
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Konfirgurační aplikace pro embedded Ethernet
Zamrzla, Martin ; Bradáč, Zdeněk (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
Konfigurační aplikace pro embedded Ethernet
Analýza dynamických parametrů laserových vibrometrů
Pavloň, Martin ; Vágner, Martin (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým popisem interferenčních metod měření výchylek a vibrací, rozebírá hlavní parazitní jevy určující dosažitelné rozlišení těmito metodami. V praktické části využívá množství měření k ověření vlivu odraženého paprsku, měřicí vzdálenosti a koherenční zrnitosti na šum. Dále navrhuje praktický experiment pro měření dynamických parametrů a odstupu signál-šum. Z provedeného měření plyne, že vlastní šum je exponenciálně závislý na úrovni odraženého paprsku. Viditelné maximum vibrometru se ve dvou ze třech měření ukázalo jako kritické z hlediska časové stálosti úrovně signálu. Z výsledků dynamického měření vyplynulo, že měření výchylky není znehodnoceno ani výraznou rušivou složkou. Měření koherenčního šumu ukazuje, že nejméně šumu vykazují vysoce reflexní povrchy s nízkou hrubostí.
Bezpečnostní parkovací brzdy pro servomotory
Štencl, Michal ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektromagnetických brzd pro servomotory. V úvodní části je rozebrán princip funkce, konstrukce a hlavní sledované parametry těchto brzd. Jádro práce spočívá ve výpočtu dynamických parametrů brzdy. Dynamika brzdy je počítána nejprve analyticky s využitím výpočetního prostředí Matlab–Simulink, následně pak metodou konečných prvků. Dosažené výsledky jsou v závěru porovnány s měřením na vyrobeném prototypu brzdy.
Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob
Michalcová, Eliška ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Heller, Jan (oponent)
Název: Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob Cíle: Hlavním cílem tohoto experimentu bylo ověřit, zda a do jaké míry má aplikace kineziotapu na plochou nohu (funkční korekční technikou) vliv na postavení určených segmentů těla, a tím na změnu stereotypu chůze. Metody: Bylo provedeno biomechanické měření chůze u jedenácti specificky vybraných osob s klinickým obrazem plochonoží. Nejprve jsme měřili před intervencí a následně po aplikaci kineziotapu. Probandi si tape ponechali po následující čtyři dny a poté bylo měření opakováno před odstraněním a následně i po odstranění pásky. Pro zjištění případných změn ve statice bylo do experimentu zařazeno nejprve měření posturální stability před intervencí a po odstranění kineziotapu po jeho čtyřdenním nošení. Toto měření probíhalo pomocí zařízení Footscan (RSscan International, Belgie) a byly zjišťovány případné rozdíly v šesti modifikacích stoje. Dále jsme se zaměřili na dynamické parametry při chůzi. Ke zhodnocení toho, zda došlo ke změnám přímo v oblasti nohy a jejích kleneb, jsme použili otisk chodidla, který jsme získali pomocí přístroje Footscan (RSscan International, Belgie). Zde bylo možné sledovat rozložení tlaků působících na podložku a také jeho tvar. Dle linií zakreslených do podogramu a...
Fluid-Structure Interaction between Structural Components of Hydraulic Turbine and Fluid Flow
Havlásek, Michal ; Malenovský, Eduard (oponent) ; Vimmr, Jan (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
This doctoral thesis deals with two cases of fluid-structure interaction (FSI). The concern of the first part is to investigate the mutual interaction between the rotor of rotating machinery and fluid within the annular seals. The effect of the annular seals on the dynamic behaviour of the whole machine is described by the rotordynamic coefficients. The current models for the determination of the rotordynamic coefficients of the annular seal use many simplifications. This thesis presents five different analyses of rotordynamic coefficients of the plain annular seal of the oxidizer pump. Each of those five analyses uses a different level of simplification. The most simple analysis models only the volume of fluid within the annular seal. And the most sophisticated analysis models fluid flow within the entire pump with the eccentric rotor. The second part of this thesis defines a new method for the solution of interaction between the fluid and flexible body. This method is based on the solution of the inverse vibration problem. The direct vibration problem, which is as well known as the eigenvalue problem, uses the mass, damping and stiffness matrices, which are collectively called ''the structural matrices'', and determines in the most general case the Jordan matrix and modal matrices of right and left eigenvectors. The inverse vibration problem is used for the definition of the structural matrices based on the Jordan matrix and modal matrices of right and left eigenvectors. The inverse vibration problems can be divided into two types. If all eigenvalues and eigenvectors are known, then it is called the full problem. On contrary, if at least one mode of vibration is unknown, then it is called the partial problem. Five algorithms for the solution of the inverse vibration problem are defined in this thesis. However, two of these five algorithms are versatile, each one for one type of inverse vibration problem. The algorithm for the solution of the full problems was presented in 1979 by Otakar Daněk. The algorithms for the solution of the partial problem, which are presented in this thesis, are the very first algorithms for the solution of this type of inverse vibration problem. And the versatile algorithm for partial problems is called the algorithm for the partial problems with the selection of additional eigenvalues. The application of these two algorithms for the solution of the inverse vibration problem for the full problems and the partial problems are demonstrated on the solution of two cases of interaction between the fluid and flexible body.
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob
Michalcová, Eliška ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Heller, Jan (oponent)
Název: Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob Cíle: Hlavním cílem tohoto experimentu bylo ověřit, zda a do jaké míry má aplikace kineziotapu na plochou nohu (funkční korekční technikou) vliv na postavení určených segmentů těla, a tím na změnu stereotypu chůze. Metody: Bylo provedeno biomechanické měření chůze u jedenácti specificky vybraných osob s klinickým obrazem plochonoží. Nejprve jsme měřili před intervencí a následně po aplikaci kineziotapu. Probandi si tape ponechali po následující čtyři dny a poté bylo měření opakováno před odstraněním a následně i po odstranění pásky. Pro zjištění případných změn ve statice bylo do experimentu zařazeno nejprve měření posturální stability před intervencí a po odstranění kineziotapu po jeho čtyřdenním nošení. Toto měření probíhalo pomocí zařízení Footscan (RSscan International, Belgie) a byly zjišťovány případné rozdíly v šesti modifikacích stoje. Dále jsme se zaměřili na dynamické parametry při chůzi. Ke zhodnocení toho, zda došlo ke změnám přímo v oblasti nohy a jejích kleneb, jsme použili otisk chodidla, který jsme získali pomocí přístroje Footscan (RSscan International, Belgie). Zde bylo možné sledovat rozložení tlaků působících na podložku a také jeho tvar. Dle linií zakreslených do podogramu a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.